Mousse de xampinyons

Si seguiu una mica el bloc us n’haureu adonat que soc una gran amant dels xampinyons. Barats, bons, serveixen per acompanyar carn, peix, poden ser farcits o ser el farciment, al forn, a la planxa…no se m’acaben les idees; em queda incorporar els xampinyons a un postre, no em  reteu!!!

Mousse de xampinyons

Ingredients per a 4 persones: (4 flaneres)

  • 700 gr de xampinyons
  • 1 ceba
  • dos grans d’all
  • 150 ml de llet evaporada
  • 4 ous
  • mig porro

Retireu la part terrosa dels xampinyons, renteu-los ràpidament, sense deixar-los en remull i trossegeu-los. Peleu i piqueu els alls i la ceba.

Mousse de xampinyons

Escalfeu un fons d’oli en una paella i afegiu-hi l’all, el sofregiu un minut i afegiu-hi la ceba. Coeu 8 minuts i afegiu-hi els xampinyons, salpebreu i seguiu la cocció 15 minuts.

Afegiu la llet i aparteu del foc. Podeu ara triturar lleugerament, que no quedi gaire fí.

Afegiu ara els ous un a un, i tritureu de nou fins a integrar tots els ingredients. Engreixeu amb mantega les flameres per la part de dintre i farciu-les amb la barreja  anterior. Poseu-les en una safata de forn amb un fons d’aigua i coeu al bany Maria, al forn preescalfat 170ºC uns 30 minuts.

Mousse de xampinyons

Renteu i peleu els porros i talleu-lo a juliana. Fregiu-lo en oli abundant amb cura que es crema de seguida.

Desmotlleu i coroneu amb el porro fregit. Serviu amb unes torradetes de pa.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: